Algemeen
- Maximus is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Maximus uitgegaan is van door of namens de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens. Maximus is nooit aansprakelijk voor indirecte schade.
- In gevallen waar de algemene voorwaarden geen duidelijkheid over verschaffen of waarover niets is opgenomen in de algemene voorwaarden, beslist Maximus. In eerste instantie dient uitleg plaats te vinden ‘naar de geest’ van de algemene voorwaarden.
- Indien Maximus niet steeds strikte naleving van de algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn of dat Maximus in enige mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen.
- Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Maximus partij is, is uitsluitend het Belgisch rechtssysteem en recht van toepassing, ook indien aan een verbintenis geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.
- Elke klant van Maximus heeft recht op het herroepingsrecht van veertien dagen. Dit geld niet op (Custom) Mystery producten.
Producten
- De door Maximus aangeboden producten zijn near mint tot mint tenzij anders is aangegeven. Onder kaarten die mint zijn wordt verstaan kaarten die onbeschadigd zijn. Kaarten die near mint zijn kunnen kleine imperfecties aan de hoeken of randen hebben, maar zien er verder uit als nieuw. Dit betekent dat er geen tekenen van slijtage zichtbaar zijn.
- Wat gebeurt er als bestelde producten niet op voorraad zijn? Wij kunnen niet garanderen dat wij op elk moment alle bestelde producten op voorraad hebben. We kunnen producten uit dezelfde bestelling gedeeltelijk leveren als de producten los van elkaar kunnen worden gebruikt. Als een product niet beschikbaar is of niet op tijd kan worden geleverd, stellen wij u zo spoedig mogelijk in kennis. Indien het product niet meer beschikbaar is en ook niet binnen afzienbare tijd beschikbaar komt, behouden wij ons het recht voor uw bestelling niet te accepteren.
- U kan ons steeds contacteren via mail om foto’s van producten te verkrijgen. U kan de producten ook steeds komen bekijken in onze winkel in Brakel. Wij kunnen echter niet garanderen dat alle producten die online aangeboden zijn ook voorradig zijn in onze winkel.
Pre-orders
- In geval van pre-orders worden er afwijkende voorwaarde aangehouden. Deze worden in dit deel van de algemene voorwaarden omschreven.
- Veel van onze producten worden op bestelling tegen zeer scherpe prijzen aangeboden. Vaak is dit omdat dit gebeurt op basis van een “Release” of aangekondigde “Restock”.
- Deze pre-orders horen betaald te zijn tenminste en niet later dan 7 dagen voor de aangekondigde release datum. Deze release datum is gegeven ter indicatie wanneer u het product zult kunnen ontvangen.
- Pre-orders horen ten minste en niet later dan 9 dagen voor de aangekondigde release bevestigd te worden.
Bestellen
- Wanneer u een bestelling plaatst gaat u (‘de klant’) akkoord met de algemene voorwaarden. Voordat u de bestelling plaatst, kunt u uw gegevens bekijken, corrigeren en/of verwijderen. Zodra u de producten hebt besteld, sturen wij u een automatische ontvangstbevestiging. Dit betekent niet dat de bestelling is geaccepteerd. Als u een bestelling bij ons plaatst, doet u ons een koopaanbod. Dit aanbod is pas door ons geaccepteerd wanneer u een verzendbevestiging ontvangt via e-mail, waarin de gegevens van de bestelde producten, uw onlinebetaling en de bezorging worden vermeld. Het is daarom van belang dat u ons een correct e-mailadres stuurt wanneer u uw bestelling plaatst.
- Bij het plaatsen van een bestelling gaat de klant een overeenkomst aan met ons om de bestelde producten af te nemen en het totaalbedrag van de bestelling te betalen. Zolang de klant niet heeft voldaan aan zijn verplichtingen blijven de producten uit de bestelling eigendom van Maximus.
- Er geldt geen minimum afname of minimaal bedrag bij een bestelling op onze webshop.
Betaling
- Het totaalbedrag van de bestelling dient binnen 7 dagen betaald te zijn door de klant. Betaling geschiedt in euro of op de door Maximus aangegeven bankrekening. Wanneer betaling niet binnen deze termijn en/of op de voorgeschreven manier heeft plaatsgevonden, behoudt Maximus zich het recht voor om de bestelling te annuleren. Maximus behoud zich het recht een incassobureau in te schakelen wanneer klant in gebreken blijft en Maximus niet verkiest de bestelling te annuleren. In dergelijke gevallen zijn eventuele kosten voor incasso voor rekening van de klant.
- De verwerking van de betaling gebeurd met Mollie Payments om uw veiligheid van uw betaalgegevens, als klant, te kunnen garanderen.
- Welke creditcards kan ik gebruiken? Wij accepteren MasterCard en Visa voor betalingen.
- Kan ik PayPal gebruiken? We accepteren betaling met PayPal. Als u PayPal selecteert als uw betaalmethode, wordt u naar de website van PayPal geleid om u aan te melden bij uw account. Vervolgens wordt u teruggestuurd naar de website om de betaling af te ronden. Maximus is niet aansprakelijk als het bezorgadres dat in het PayPal-account dat u hebt gebruikt, niet uw huidige of het juiste adres is.
- Wanneer Maximus een order moet terugbetalen dat betaald is met Paypal, Mollie of een andere betaalmethode waar de klant een extra percentage op de bestelling moet betalen, is Maximus niet verantwoordelijk voor het deel dat extra afgehouden wordt.
Prijzen
- De op de website vermelde prijzen zijn in euro (€), inclusief BTW (21% of 6% BTW afhankelijk van het product) en exclusief verzendkosten.
- Bij een foutieve prijsvermelding zullen wij dit corrigeren en de koper informeren. Bij een prijswijziging heeft de koper het recht om van de aankoop af te zien.
- De verzendingskosten komen op 8 euro binnen België en op 13 euro naar Nederland.
Afhalen in de winkel
- Bestelde items kunnen ook zonder verzendkosten afgehaald worden in onze winkel in Brakel. Kasteelstraat 10, 9660 Brakel. Je dient dan ‘afhalen bij Maximus Brakel’ aan te duiden.
- Jouw pakket ligt klaar als u een mail van ons ontvangt ter bevestiging voor afhaling. Normaal gesproken ligt de bestelling de eerst volgende openingsdag van de winkel klaar, tenzij anders is vermeld.
- U kan ten allen tijde contact met ons opnemen, mocht u hiervan geen mail ontvangen hebben.
Verzending
- Bestelde items worden na betaling verzonden. De verzendingen gebeuren met DHL. Wanneer kan je jouw bestelling verwachten? De bezorgtijden kunnen variëren en zijn afhankelijk van het adres waar de bestelling moet worden bezorgd. Tenzij anders vermeld op onze pagina ‘winkelmand’ en ‘afrekenen’, is de geschatte bezorgtijd binnen België tussen 2 en 3 werkdagen. Voor Nederland binnen de 5 werkdagen.
- De bezorgkosten worden toegevoegd aan de prijs van bestelde producten. U ziet de bezorgkosten in de virtuele boodschappentas en bij de bestellingscontrole.
- U kan uw goederen verzekerd verzenden met DHL. Je dient dan ‘verzenden met verzekering’ aan te duiden op de pagina ‘winkelmand’.
Retourneren
- Wanneer de levering niet naar wens is, kan je binnen 14 dagen contact met ons opnemen zodat wij u kunnen verder helpen. De geleverde goederen aangekocht op de webshop Maximus.be kan je retourneren en ben je in uw recht om het geld, exclusief de verzendkosten terug te ontvangen. Je dient ons wel op de hoogte te stellen, indien je een bestelling wilt retourneren. De goederen dienen dan in dezelfde staat als bij levering te worden teruggezonden. Geopende producten kunnen wij niet aanvaarden. Verzendkosten en het risico van het niet aankomen van de teruggezonden levering zijn voor rekening van de klant.
- Verpak het product goed, bij voorkeur in de originele verpakking. Bij voldoen aan de retourvoorwaarden wordt het betaalde bedrag binnen 30 dagen teruggestort.
- Het herroepingsrecht geldt niet voor aankopen voor bedrijfs- of beroepsmatig gebruik of voor aankopen in de winkel.
Beschadiging of verlies bij zending
- Bij verkeerde levering of beschadiging dient u binnen de 14 dagen contact met ons op te nemen om het probleem op te lossen. Open in dit geval het product niet.
- Indien de producten geopend zijn, zijn wij niet verplicht de producten terug te nemen of het bedrag van de producten terug te betalen.
- Klachten moeten steeds binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het pakket worden ingediend.